6.8 C
Prague
Pondělí, 31 března, 2025

Podívejte se na nový Hyundai Tuscon! Vypadá jako z budoucnosti

Mohlo by vás zajímat:

Nová generace, v podstatě třetí, protože střední SUV určitou dobu fungovalo s označením ix35, je jedním z najfuturistickejších modelů nejen značky, ale třídy celkově. Do přední masky jsou zakomponovány LEDkové denní světla, což není obvyklé, ale vypadá to zajímavě. Boční profil také ozvláštňují ostré tvary. Po oblejších na stále současném Tucsonu vypadá ten nový trochu lehčí a menší. Vzadu má také nový designový jazyk a světla spojuje moderní pás přes celou šířku vozu. Nový Tucson působí mnohem dynamičtější než kdykoli dosud.

Mnohem větším šokem je však interiér. Z relativně usedlého SUV je najednou sci-fi mašina s jednuduché a čistým designem. Volant má podobnou tvarovou verzi jako v ostatní generaci Sonaty. Ale ten je nejtradičnějším prvkem uvnitř. Za ním je displej zobrazující ukazatele uprostřed je další displej s menším lemováním. Klimatizace je sice samostatná, ale má kapacitní ovládání tlačítek. Je jasné, že hlavní displej pokračuje v podpoře zrcadlení telefonů přes Android Auto a Apple CarPlay. Ty jsou sice kabelové, ale na klasické připojení přes bluetooth lze využít najednou až dvě zařízení.


Novinkou pro Tuscon bude komunikace car-to-home. Z auta bude tedy možné nastavovat smart prvky domácnosti jako světlo či klimatizaci. Pro zlepšení klimatu v interiéru bude mít Tucson i čističku vzduchu, podle úrovně výbavy.

Nový Tuscon bude mít v nabídce i široké spektrum hybridních pohonů. Full hybrid bude mít jako benzinovou část 1,6-litrový motor T-GDI a ten doplní elektromotor s výkonem 44,2 kW (60 k). Baterie má kapacitu 1,49 kWh a celkový výkon je až 170 kW (231 k). Bude nejsilnějším Tucson v nabídce. Bude kombinovaný s automatickou převodovkou se šesti převodovými stupni.


Mild-Hybridy budou mít zase modely s 1,6-litrovými motory. Benzínové budou mít výkony 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Druhý může mít i pohon všech kol. Naftový motor CRDi bude mít 100 kW (136 k) a na přání také může mít pohon všech kol. Na výběr bude podle motoru a verze šestistupňový inteligentní manuál IMT a sedmistupňový dvouspojkový automat.

Bez jakéhokoliv hybridu bude motor 1,6 T-GDI dosahující 110 kW (150 k) a 1,6 CRDi s 85 kW (115 k). Ty modely, co budou mít inteligentní manuální převodovku budou opravdu zajímavé. Převodovka totiž funguje elektronicky. Po puštění plynu odpojí převodovku od motoru a tím umožní využít režim plachtění. Tento systém má ještě více snížit spotřebu paliva. I když je převodovka ovládána elektronicky nechává zařazen stejný stupeň jako byl při vypnutí agregátu. Zároveň má klasickou kulisu řazení. Pokud však převodový stupeň nevyhovuje, tak převodovka přepne při startování do neutrálu. Je to šíleně komplikované, na to, že to je manuální převodovka. Spíše by se dala nazvat manuální robotickou.


Hyundai potvrdil, že nová generace Tucsonu v základních verzích, včetně 48V mild-hybridů se na trhu objeví už do konce tohoto roku. Plug-in hybrid a N-Line budou představeny a uvedeny začátkem roku 2021. plug-in hybrid bude mít výkon až 195 kW (265 k) a základ bude mít také v motoru 1,6 T-GDi.

- Komerční sdělení -aktualne

Vybíráme pro vás

- Komerční sdělení -PR článek

Redakce doporučuje